Lyckat!

Nu är jag äntligen hemma! Vi fick jaga runt efter två hästar i 40 minuter, de ville inte komma in...
Det gick riktigt bra att rida för Gun idag! Red på det raka bettet, förstås, och han gick som en klocka. I uppvärmningen tänkte jag att jag ska prova att rida i så kort trav som möjligt och herregud vad han trampade! Kanske kan lära honom piaff ;)
Under träningen blev det mycket övergångar, förvänd galopp på volt, skänkelvikning på diagonalen med mera och det vi jobbade med var att finslipa formen ytterliggare, han gick jätte bra och jag red bra så det var bara att slipa lite på vissa saker. Till exempel så vill vi få honom mer upp och framåt i en ännu ärligare form och det gick jätte bra. Jobbade också med att få honom mer fjädrande i nacken och ännu lättare i handen vilket han var. Vi slutade nog i rätt tid för han började bli lite slapp i bakbenen herren ;)


Kommentarer
PATRICIA

fin bild :)

2011-05-26 @ 21:01:41
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Josäfin :>

Snygg bild! :D

2011-05-31 @ 11:49:20
URL: http://jossanamigo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0