Fälttävlan i media

Har ni också märkt hur mycket plats Fälttävlan har fått i de olika hästtidningarna nu?
Jag tycker bara att det är roligt eftersom jag själv har tänkt börja lite smått med denna gren och nu kan man läsa alla möjliga tips i tidningarna, hur man gör för att börja och olika saker att tänka på.
En tjej i vårat stall tävlade mycket fälttävlan under sin ponnytid, upp till SM-nivå och vi har diskuterat det en del, då hon tävlade var det ett väldigt stort intresse i fälttävlan och det var alltid fulla startfält på de olika mästerskapen, i höstas var jag och tittade lite på Ponny-SM som klubben anordnade och då var det endast sju startande varav endast tre gick vidare till terrängen vilket var väldigt trist...
Hoppas att intresset för den här mångsidiga grenen ska återuppväckas även bland oss ponnyryttare, vilket jag gissar att de försöker göra genom den här stora sattsningen i media :)

Jag är absolut inget proffs när det kommer till detta men det var helt enkelt något jag tänkte ta upp, lite tankar sådär.
Terrängträning i Botkyrka :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0