4/5

Idag blev det dressyr i ridhuset på rakt bett :)
Jag jobbade främst med ställningen och att London hela tiden skulle vara aktiv i bakbenen, han skötte sig bra men ibland får han lite mental panik, kastar upp huvudet och backar, märker att han blir stressad i vissa situationer när jag sätter krav på honom, men han gjorde inget för att vara dum, han behöver ta kraven lite lugnare bara.
Provade att rida igenom LB:1:an två gånger, jag ska inte tävla eller så men det är det enda programmet jag kan utantill. Det mesta fungerade bra, förutom galoppvolterna där jag inte riktigt fick honom helt avslappnad. I mellanskritten fick jag först puscha honom lite så att han skritta igenom hela kroppen och då blev det jätte bra :)
Avslutade med att stretcha ut halsen på honom i trav och galopp.
Tror han börjat bygga riktigt ordentliga muskler på halsen, om det inte är myggbett haha! Han blir nämligen jätte svullen på halsen när det är mycket mygg, i Orsa i somras såg han inte så rolig ut :p
Efter ridpasset :)


Kommentarer
Emma

Vilken söt häst :)

2011-05-05 @ 10:15:08
URL: http://armonios.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0