Dressyrträningen

Jag gick och la mig tidigt igår, jag är superförkyld och känner mig ganska hängig...
Mamma lyckas alltid väcka mig på morgonen, vår nya dusch är så högljudd ;s
Jag red i alla fall dressyr för Gun igår, det gick väl sådär, London är så j*vla envis. Jag måste bli lika envis tillbaka! Han var ganska stark också, låg på vänsterbogen och sådär... Vi jobbade mest på volten, i skritt red jag skänkelvikning in till medellinjen, ett halvt varv framdelsvändning och sedan skänkelvikning ut igen, det var en bra övning :) Red även mycket övergångar mellan galopp och trav för att få honom lättare i handen.
Sedan blev det tiometersvolter längs långsidan, i vänster varv gick det bra men i höger ville han inte riktigt lyssna på ytterhjälperna och flöt ut lite. Sedan red vi som vanligt skänkelvikning på diagonalen och fick till en sån underbar för höger skänkeln, jag bara satt där, London hade huvudet rätt och flyttade jätte fint utan att jag egentligen behövde göra något alls.
På slutet var han jätte fin, fick ett helt annat steg och tryckte på och var mjuk i hela kroppen :)
Nu ska jag svara på kommentarerna, kul! Och sedan ska jag samla lite inspiration för designen jag ska göra ikväll efter uteritten med Amanda :)
Jag vill ha det här vädret...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0