Ågesta RK

Hade en bra känsla, resultatet var inte riktigt därefter.
Startade bara en 80 cm med Clear round bedömning. Pga snöblasket i fredags var det jätte dålig framridning på en halv ridbana där tjugo ryttare trängdes, så jag red på en liten grusväg de hade framför stallet. Var svårt att få London avslappnad men flyttade honom lite och gjorde lite framdelsvändningar.
Sen fick vi gå in på framhoppningen, han var laddad men spänd. Hoppade jätte bra och sög verkligen tag i hindrena.
Sedan fick vi gå in i collectingringen där vi fick vänta i vad som kändes som evigheter så jag blev lite avtaggad.
Sedan var det bara att rida, alla hindrena stod huller om buller så man fick sicksacka lite för att komma fram till första, kunde alltså inte galoppera på som jag vill göra, men flög över ettan och tvåan som om ingenting. Sen i svängen till trean tappade jag yttersidan och London dog, samma sak hände mot sjuan.
Gjorde en omstart och flög då över alla åtta hinder utan problem trots att vi kom lite tokigt.
Jag är jätte nöjd med London! Han skötte sig på bästa sätt och stoppen var helt och hållet mitt fel, vi har inte tävlat på nästan ett halvår och mina tävlingsnerver visade sig lite helt enkelt, ponnyn skötte sig fint :) Han lyssnade väldigt bra inne på banan vilket var skönt, och det gick inte för fort ;)


Kommentarer
elin

va duktiga ni är! :D



snygg outfit föressten!

2011-03-20 @ 10:34:46
URL: http://elinpelinsblogg.blogg.se/
Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Tycker det ser bra ut! :)

2011-03-20 @ 11:23:41
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Maja - fälttävlans ryttare

bra ändå ju! :)

2011-03-20 @ 13:31:19
URL: http://retardriders.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0