29/3

Idag red jag dressyr för Gun.
Under framridningen var London trevlig, han blev däremot riktigt arg om jag la på spöt på rumpan när jag skulle flytta honom för vänsterskänkeln, då tvärnitade han och kickade, men jag red på och han gav sig :)
Sedan när jag började rida för Gun var London jätte jobbig, men det berodde nog på min ridning. Jag får lite prestationsångest ibland och då blir det lätt att jag "överrider" och blir spänd, vilket jag gjorde så då blev London spänd och springig. Jobbade mycket med övergångar mellan galopp och trav och att få honom att ta det lite lugnt och inte springa iväg. Jag måste börja använda rösten mer för när jag gör det blir han lugnare.
Det var främst det vi jobbade med, att han inte skulle stressa iväg utan vila på steget och gå i ett lugnare och mer harmoniskt tempo vilket han gjorde på slutet och var jätte trevlig. Avslutade med halter från skritt och skrittade sedan av ute med Klara :)
Ni får den här igen ;)


Kommentarer
Caroline

Sv: Okey, han e as snygg!(:

2011-03-29 @ 20:10:39
URL: http://urchin.blogg.se/
Hannah - En blogg om min vardag, hästar och foto

Vad fin han är :D

2011-03-29 @ 21:57:59
URL: http://sooderbergs.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0