23/3

Idag var London riktigt trevlig att rida :D
Red dressyr i ridhuset, målet var att få honom att lyssna på yttersidan så mycket som möjligt, så fort jag lägger till ytterskänkeln ska han flytta in, när jag tar i yttertygeln och flyttar tyngdpunkten lite ska han vända osv.
Han var riktigt trevlig under hela passet :) Jobbade på i en bra form och med bra tramp, övergångarna var inte perfekta men det funkade. I galoppen var han verkligen super härlig att sitta på! Han var super rund och fin :) Där jobbade jag med förvänd galopp på en stor båga längs långsidan och små volter, då måste han verkligen ta ytterhjälperna. Han var jätte fin.
Avslutade med att jobba honom lång och låg i skritt och gjorde även lite bakdelsvädningar, jag är värdelös på det men London gjorde det perfekt! Skrittade av en runda utomhus.
Elsa rider dressyr på London i somras. Någon vänlig skäl som vill fota mig och London
när vi dressyrar?


Kommentarer
Emma

fin blogg :)

2011-03-23 @ 19:15:04
URL: http://dressyrtont.blogg.se/
Elin

jag skulle kunna fota när utebanan har smält så man kan träna ute :)

2011-03-23 @ 22:10:14
URL: http://elinpelinsblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0