12/3

Idag har jag och London tränat på att flytta oss för bilar, rida genom träd och skena/bocka genom vatten. Haha.
Jag hade planerat att vi skulle rida gokartrundan men icke, en stallplan där jag hade behövt rida över var avspärrad och hästarna gick på stallplanen, så jag fick rida en lång runda i skogen för att komma ut på grusvägarna.
Och för att komma ut på grusvägarna från skogen var jag tvungen att rida igenom ett träd, mindre lyckat. Men jag satt av och tvingade London gå förbi utan mig samtidigt som jag tryckte undan grenarna (som inte ville flytta på sig). Tur att ponnyn är snäll!
Sedan blev London överlycklig när vi kom ut, trots att det var lite isigt på vissa ställen fick han väldigt bra fäste med broddarna så det blev lite galopp fram och tillbaka på vägen och det London tyckte var bäst av allt: en raksträcka var helt täckt av vatten så där la han in ett antal bocksprång, studdsade och hoppade. Han älskar verkligen vatten!
Men när jag vände trodde jag han skulle dra ned huvudet och springa men han var så duktig så! Lyssnade bra, även fast han gärna ville springa så höll han sig lugn. Han behöver lära sig att det inte är stress bara för att vi är påväg hem :p
Nu ska jag titta på melodifestivalen med familjen, imorgon ska jag upp tidigt och åka till stallet för att ta ut hästar men några med en ny häst ska gå dubbelt med oss (vi ska visa hur allt går till) så det går nog lite snabbare :) Ska rida två hästar också.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0