Terrängträning Ryttis

Idag har jag alltså tränat för LenaRyttis :)
Först hoppade vi lite banhoppningshinder på en gräsplätt vilket gick bra, sedan hoppade vi en bank och där backade jag av honom alldeles för mycket men sedan gick det bra, samma sak blev det när vi hoppade en grav men det gick också bra sedan.
Sen gick vi in i skogen och hoppade några stockar vilket gick bra, jag måste komma ihåg att ge honom hela tygeln och inte sitta och hålla i och backa av honom, när jag inte drar honom i munnen och har honom framme så är han extremt lättövertalad, han hoppade lite helikopterhopp ibland men det gick bra :)
Hoppade även trappa, vilket gick super! Avslutade med vattnet där vi hoppade en grind samt upp och nerhopp, det gick också bra och även där måste jag ge honom tygeln.
Jag är väldigt nöjd! Jag måste verkligen rida mer med skänkeln och sätet och nästan ta bort handen helt, vilket jag aldrig gjort innan så det gäller att börja göra det i terrängen, det är ju därför man tränar!
London var duktig, han hoppar lite roligt men det går ju bra ändå :)
Alla hinder vi hoppade idag låg på P90 nivå, så jag känner mig ganska redo för en P70.


Kommentarer
PATRICIA

va kul :D

2011-06-06 @ 13:33:10
URL: http://ponnynceline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0