Kvällsritt

Idag blev det alltså en kvällsritt, med lite ändrade planer.
Glömsk som jag är hade jag glömt nyckeln till mitt skåp hemma, men tur att man har bra stallkompisar som lånar ut saker! Lånade ridbyxor av Emelie och strumpor av Natalie, sen klarade jag mig, haha ;)
Jag fixade allting till Tage vilket gick ovanligt fort och sedan gick jag och Elin ned till hagen. London följde som vanligt snällt med men Tage skulle inte in (vilket han sällan ska enligt honom själv), trots att han till slut var själv i hagen så ville han absolut inte så vi gav upp. Istället fick jag rida stora Bart, och han kändes verkligen stor!
Vi red torsåker-flygplansåkern och det gick bra, båda hästarna var nog lite trötta av värmen. Bart lyssnade mestadels bra men var ibland lite fjantig och spände sig.
På hemvägen galopperade vi en raksträcka och då la han till ett riktigt bocksprång och försökte dra lite men han lugnade ned sig ganska snabbt vilket var bra, har inte så mycket att säga till om!
Avslutade med att skritta en bra bit på långa tyglar vilket var skönt för oss alla!


Stiliga Bart förra vintern.



Kommentarer
Amanda

Snygg häst !!:)

2011-06-05 @ 08:31:02
URL: http://amandalodesjo.blogg.se/
PATRICIA

jävlar va snygg häst ;)

2011-06-06 @ 13:32:50
URL: http://ponnynceline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0