Gårdagens dressyr

Blev dressyr på ridbanan, ganska sent pga värmen så orkade inte blogga efteråt.
London gick väldigt trevligt i skritten och traven, jobbade med lite skänkelvikningar och volter samt en del på diagonalen. Galoppen var sådär, han brukar ha en riktig power i galoppfattningarna men nu blev det snarare någon form av trav-galopp innan han kom igång med hela kroppen. Han gick emot bettet helt och struntade i att jag satt på ryggen, så jag koncentrerade mig mycket på galoppen, red mycket övergångar och galoppfattningar och sista blev faktiskt mycket bättre, han kändes fortfarande lite slapp men höll formen genom hela och kom igång mycket bättre i en "ren" galopp. Jobbade honom mycket lång och låg i galoppen för att få honom avslappnad och han galopperade på ett helt annat sätt i slutet, jätte skönt att jag fick igenom det!
Generellt tror jag att han är trött, har för mig att han kändes ungefär likadan förra sommaren men då hade jag långt ifrån samma krav. Vi var lite i valet och kvalet om London skulle få sova inne under natten men bestämde oss istället för att låta honom stå inte åtminstone ett par timmar under dagen nu när det är så varmt :)
Två bilder från idag, galoppen, under mitten av passet när det gick sådär :p
Hatar min innerskänkel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0