8/6

Idag red jag dressyr i ridhuset, det var lite varmt men funkade bra. Anledningen att jag red i ridhuset är att vi inte har några bokstäver på ridbanan och jag ville rida mer noggranna vägar.
Jag delade av ridhuset till en kort bana med ett par bommar så det var det vi tränade på idag, att rida på kort bana. Jag har inte lärt mig hela programmet som ska ridas i Baståsen men jag tränade på lite delar såsom 15 m volter i trav, mittvolten i galopp och mellanskritt samt diagonalen förstås. Red även lite förvänd galopp på volt och öppna längs långsidan. Avslutade med att galoppera och trava honom lång och låg och stretcha ut honom vilket han tyckte var hur skönt som helst!
London gick bra, men känslan var inte alltid rätt, han blev lite extra spänd i galoppfattningarna men det beror nog på att jag inte kan sitta ordentligt pga min svanskota (ja, jag har fortfarande ont).


Kommentarer
elin

jag kan inte ha me London på söndag för jag ska på mopedkurs och det är inte ens säkert att jag hinner åka direkt därifrån till ridskolan :'( men vill du ha hjälp med han på söndag ändå för då kan jag komma efter lektionen? :)

2011-06-08 @ 22:28:35
URL: http://elinpelinsblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0