Dagens ridpass

Började med att skritta fram en vända ute, sedan skrittjobbade jag honom på ridbanan, lite skänkelvikningar samt fram och bakdelsvändning.
London blir lätt framtung när han är trött, vilket han blir i värmen, så jag jobbade mycket med att få honom mer på bakbenen, red mycket voltarbete, på lite åttor samt skänkelvikning i traven. I galoppen jobbade jag mer med förvänd galopp, tycker han skötte sig bra men var som sagt lite tung men blev mycket bättre mot slutet :)
Skrittade av samma runda som jag skrittade fram.
Red klockan åtta på morgonen vilket jag är glad över, det blir ju bara varmare och varmare och det känns lite trist att rida på kvällen jämt nu när det är sommarlov ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0