Vad är en bra tävlingsplats?

Nu tänkte jag skriva lite om vad som enligt mig är en bra tävlingsplats, i hoppning.
Ordningen är inte så viktig, jag skriver ner det jag kommer på.
Först och främst är det viktigt att man får ett bra första intryck, det ska finnas åtminstone en person som har hand om parkeringen och denna ska vara stor och inte ligga för långt ifrån själva tävlingsplatsen.
Sedan är det viktigaste enligt mig själva tävlingsbanan, jag föredrar rymliga banor med bra underlag. Helst utmonhus förstås ;)
Det ska finnas en separat framridning och framhoppning, framhoppningen ska helst ha samma underlag som det är på tävlingsbanan. Jag tycker att det är ett stort plus om det finns bra ridvägar som man kan skritta fram på.
Sen vill väl alla chaufförer ha en god kopp kaffe? En kafeteria/servering av något slag måste finnas. En del anläggningar ger en kaffe/te biljett till chaufförerna (bla Roo gård, cred till dem!)
Sen är det alltid trevligt med stora, fina rosetter. En del klubbar har så små och fjuttiga.
Funktionärerna är extremt viktiga! De ska vara trevliga och ordningsamma samt ta ansvar för sin uppgift. Det ska finnas tillräckligt många funktionärer och de ska ha koll på startlistorna, det är svårt att själv hålla reda på allting och man vill gärna veta när man ska gå in på framhoppningen.
Finns flera viktiga aspekter men det här är några saker som jag tycker överväger.
Roo Gård har bra tävlingar, gillar deras utebana!
Tycker den här bilden är himla ball!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0