Lördag

Dagen börjades redan klockan 6.15, klädde på mig och åkte tillsammans med pappa till stallet.
Väl i stallet fodrade vi hästarna, fixade lunchpåsar och släppte ut hästarna. De flesta är nakna både ute och inne (åtminstone vid fint väder) vilket gör det lättare, vi slipper byta täcken :)
Sedan red jag två hästar och fixade allting till båda två.
London: Red 25 minuter på slingan, i stort sett kollade jag bara så att gas och broms funkade. Jag brydde mig inte om hur han gick, såg bara till att han var alert vilket han var. Lyssnade bra och var positiv :)
Hebbe: Red även honom nere på slingan, 40 minuter. Vi skuttade lite stock och sten på ängen, satte ihop en liten bana vi skuttade över och Hebbe verkade tycka att det var stört roligt!
Åkte tillbaka på kvällen för att borsta på London.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0