26/4

Idag tränade jag för Gun, och det gick super bra!
För ovanlighetens skull red jag barbacka, kände att mitt ben nog mår bäst av det. Red även på ett rakt eggbett som han verkligen sög tag i!
Jobbade mycket med ställningen på volten först, jag hade jätte lätt att bara ställa över honom åt båda hållen och det kändes jätte bra, det blev inga livliga diskussioner, jag fick kontakt med honom i alla fall.
Sedan blev det även en skänkelvikning längs diagonalen i varje varv och sedan red jag rätt upp ett par gånger, jag tycker att det är lite svårt att vända upp i tid men de två sista gångerna blev jätte bra!
Vi utvecklade även lite på volten och red förvänd galopp där, jag tycker att London skötte sig bra då vi inte tränat så mycket på förvänd på volt men det gick bra! Han var jätte trevlig hela lektionen, bra steg och stadigt på tygeln, känns väldigt cool att sitta på när han går så :)
Sedan tyckte Klara att jag skulle sitta upp på Kyra som under mig gick som en kamel, haha! Travade runt lite och hon slappnade av något men ja, det såg inte så vackert ut :p
London i nya tränset idag :)


Kommentarer
elin

Snyggt träns!!! :D saknar lille Londis! <3

2011-04-28 @ 07:52:22
URL: http://elinpelinsblogg.blogg.se/
Bella-skötare på welsh-montainponnyn Amour

fin!



skulle du vilja göra en header till mig? den som du har gjort till blackijacki.blogg.se är superfin :)

2011-04-30 @ 12:16:11
URL: http://stoet.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0