19/4

Idag red vi ett kombinerat dressyr/kondispass på Gällstaängen.
London fick gå på det tvådelade eggbettet idag och det kändes okej. Jobbade honom mycket på volt, han var lite spänd och ville inte riktigt samarbeta men ibland gick han riktigt trevligt. Red mycket utan stigbyglar och i galoppen (förutom när det gick alldeles för fort) tryckte han på väldigt bra och det var lätt att få ihop honom. Han lyssnade bra men det var lite varmt så jag blev lite slapp i min ridning vilket inte är bra, blev lite arg på mig själv.
London kändes även han lite trött, men tyckte det var stört skönt att galoppera i vilket fall som helst. Kunde galoppera jätte lugnt i slutet av passet samtidigt som han tryckte på vilket var målet, så jag är nöjd.
Jag duschade av London lite grand innan jag släppte ut honom, och det första han gjorde var förstås att rulla sig vilket han verkade tycka var kalas, sötnosen :) <3
På hemvägen läste jag tidningen Rida (en gratistidning här i norrort) och där var det en artikel med Piia Pantsu som hade sagt såhär:
"Sen det här med att det hela tiden ska kännas bra. Alla vill att det ska kännas så himla bra hela tiden, men vägen tills du verkligen får den fantastiska känslan är lång och det tar tid. Många tror att det ska kännas bra direkt, men det gör det inte - det tar tid och man måste ge det tid!"
Blir alltid motiverad av att läsa dessa "citat", tycker det är väldigt intressant att få reda på hur andra tänker och tycker.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0