18/4

Även idag är vädret på topp! Varmt och behagligt i solen, räcker med en tunn kofta. Härligt!
London var så sugen på äpplet jag hade med mig!
Idag red vi dressyr på utebanan, det är så underbart att man kan rida ordentlig dressyr även ute nu, hatar att bli insnöad i ridhuset.
Överlag gick det bra, jag tror att jag har för höga krav på London. Jobbade mycket basic, sidvärtsrörelser, volter, serpentiner, tempoväxlingar, förvänd galopp och lite övergångar. London skötte sig bra men något vi verkligen måste jobba på är övergångarna, speciellt avsaktningarna, där han gärna slår sig fri.
Han blir lite stum i vänstersidan ibland, det var ganska svårt att få till en bra skänkelvikning på långa diagonalen för vänster då han spände sig och gick emot lite, sen gör det inte saken bättre att jag har svårt att ta ett ordentligt stöd i högertygeln. I galopparbetet kändes han fin, ibland blir han lite spänd men överlag har han blivit väldigt avslappnad och väntar ut mig. Red där mycket tempoväxlingar på volt, halva volten arbetsgalopp och halva volten mellangalopp, även lite ökat på diagonalen vilket han tyckte var urmysigt. Den förvända galoppen har blivit ganska stark nu, även fast han ibland gärna slår över till rätt galopp så blir det bara bättre och bättre.
Men övergångarna är det vi behöver stärka och befästa ännu mer, det är bara att träna :)
På utebanan i torsdags :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0