Dagens ridpass

Som framskrittning red vi bilrundan tillsammans med Felicia och Doris. London tittade inte alltid vart han satte ned fossingarna så snubblade lite, men för det mesta fokuserad.
Sedan red vi på slingan i alla gångarter, jobbade honom först i skritt och sedan i trav och han kändes mjuk och arbetsvillig, blev lite tung i handen men med lite övergångar och halter blev det bättre. Sedan blev det galopp, lätt honom först sträcka på sig lite men utan att han skulle sticka iväg, sedan började jag rida ihop honom och han jobbade bra, lite tung i handen men gjorde även där en del övergångar och försökte få honom att lyssna mer på min röst, vilket jag tyckte gick bra och han saktade av nästan på en gång när jag kramade i tyglarna.
Om man bortser från att London var lite för stark så tycker jag att det gick väldigt bra idag, han var fin :)

Målet med alla ridpass nu framöver kommer vara att få honom lättare på handen så kommer jobba mycket med övergångar och att få honom lydig :)


Kommentarer
m'

sv;

okej, fattar inte vrf så många hatar pessoa! :o

okej,, gjorde du? va kul :) ska du till mälarhöjden? :p

2010-09-09 @ 09:23:19
URL: http://tsmklararviallt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0