Min bok...

Julia om Vila:
Vad var det för bok du läste? :)
Lovisa-en ponnyryttares vardag om Vila:
Vad är det för bok du läser då? :)

Jag har läst Hungerspels triologin. Helt klart läsvärda böcker. Jag var väldigt skeptisk i början för det är absolut inte den sortens böcker jag brukar läsa, men dem var himla bra och jag kunde verkligen inte sluta läsa!!
Info från adlibris (klicka på länken för att läsa ännu mer): "Varje år direktsänds Hungerspelen som en av de största mediala händelserna. Från varje distrikt väljs två ungdomar mellan tolv och arton ut att delta. De lottas fram, och skickas omedelbart till huvudstaden där de ska stajlas, tränas och visas upp i direktsända intervjuer. De måste se till att vinna folkets gunst för att få sponsorer. Varje år konstrueras en ny spelplats där ungdomarna släpps ut. Men bara den som överlever får åka hem"
Låter typ helt sjukt men böckerna är super bra, älskar dem!
Jag har läst böckerna på Engelska vilket jag tycker är mycket bättre, men har läst dem två första på svenska också, helt okej. Böckerna heter:
The Hunger Games/Hungerspelen
Catching Fire/Fatta eld
Mockingjay/Revolt


Har precis läst ut sista boken (bästa tror jag), den har nu också kommit på svenska. Rekomenderar dem! Ska komma på film nästa år, filmrättigheterna är köpta och Suzanne Collins (författaren) skriver manus.

 


Kommentarer
Emma

åh, där fick jag mitt svar ja. :)

2010-10-21 @ 16:00:51
URL: http://emmasol.blogg.se/
Julia

åh, okej :) kanske något man ska läsa? :)

2010-10-21 @ 18:03:09
URL: http://juliaths.blogg.se/
Jungis in the haystack

får man läsa hungerspelen om man e kille :S för jag vill faktiskt låna den engelska (a) Mockingjay om den finns tillgänglig på bibblan?

2010-10-22 @ 19:42:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0