Dagens ridpass

Idag red jag ut på andra sidan vägen med Therese på X-file.
Skrittade bort till södergården på långa tyglar och travade sedan på grusvägen och red igenom finstallet och ut på galoppängarna där vi förstås galopperade. London lyssnade ovanligt bra (speciellt eftersom han inte fått komma ut och galoppera ordentligt på nästan två veckor) så vi galopperade runt lite på ängen i båda varven och lyckades även få till lite seriebyten :) Kan ju säga att det var riktigt härligt att galoppera genom den djupa snön!
Sen inträffade ett litet missöde, vi virrade runt oss lite och helt plötsligt ville Xet inte gå framåt och då började hon sparka bakut och träffade mitt ben. Aj. Långt ned på smalbenet, kanske en dm från foten. Har alltså lite svårt att gå nu och det gör ont och är lite svullet men jag trodde det skulle vara värre.
Så hemvägen blev ganska lugn, kunde inte ha foten i stigbygeln så det såg nog ganska roligt ut när London längde traven allt vad han kunde och jag bara studsade. Tur att man har bra balans.

Imorgon blir det Horse Show m. Jennifer. Inget speciellt jag ska köpa, men ska titta på ridbyxor, vinterjacka och ev. terrängboots, någon som vet något bra märke?



Kommentarer
Elin

fina blder!



SV: okej :/ jodå allt är bara bra med mig :)

2010-11-27 @ 23:16:35
URL: http://elinlagervall.blogg.se/
Jessica

fin bild:D



sv; ja usch!! :(



okeej de låter som en bra dag du haft :)

2010-11-28 @ 09:50:06
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0