Dagens ridpass

Red dressyr för Gun idag för första gången på en månad, det var roligt :)
London skötte sig bra tyckte jag, varken han eller jag känns riktigt igång efter förra veckan, han har ju gått ganska lugnt och jag har inte ridit så mycket.
Började först med att jobba på diagonalen med skänkelvikning och tiometersvolter längs långsidan, det gick bra och han flyttade bättre än han brukar :) Sedan jobbade jag honom lång och låg i skritten, det tog ett tag innan han ville slappna av ordentligt men det gick med lite tålamod. Sen blev det galopp på volten, han kändes lite flack i galoppen innan jag verkligen fått honom på yttertygeln och då blev galoppen rund och fin.
Jag är nöjd :D

Idag har det varit storm ute men det börjar bli lite kallare så jag hoppas att det inte är kramsnö resten av veckan :p



Kommentarer
Josefine

Vad gör du idAg? :) PAssa på att ställa frågor, http://josefinebergman.blogg.se/2010/november/fragestund.html KRam :)

2010-11-24 @ 10:42:03
URL: http://josefinebergman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0