Dagens ridpass

Ett stort USCH på vädret. Underlaget var sämst, det var blankis överallt och styltsnö :( Så det blev ridhuset, ett ordentligt dressyrpass idag, i dressyrsadeln också.
Skrittade fram på långa tyglar 10 min och skrittjobbade honom sedan lite i varje varv innan jag började trava. Han sprang typ bara, mycket energi där :) Så efter några varv i trav lät jag honom galoppera på runt spåret och jag stod i lätt sits och åkte med, han tyckte det var roligt men saktade villigt av, gjorde det i båda varven och började sedan rida ordentligt.
Eftersom vi var ensamma i ridhuset passade jag på att rida mycket serpentiner och det gjorde London bra, han kändes följsam och fick med sig bakbenen bra i bågarna och formade sig fint för skänkeln, lite finslipning på det så kommer det gå kanon. Vi red även lite mellantrav på diagonalen men det där med mellan, hhm, det blev snarare ökad och vi bara flög fram. Red lite rätt upp också med halt, han vinglar lite men annars bra.
Sedan blev det mycket galopp fast jag koncentrerade mest på traven, så i galopp var det mest att få honom avslappnad som jag tyckte var viktigt, det gick ganska bra men han blev trött mot slutet men fick till en bra volt och sedan travade jag av, försökte hålla honom lång och låg men han ville gärna ta upp huvudet, vi får jobba lite mer på det :)

Hehe, märktes att jag inte ridit ett ordentligt dressyrpass sen innan resan, jag fick ont i både mage och armar, träningsvärk imorgon kanske? ;)

Nu ska jag poppa lite popcorn och titta på någon av serieboxarna vi köpte i Kina tills min kära familj kommer hem om ett par timmar ^^


Kommentarer
jessica

usch för vinter :((( hemsk nr man inte kan rida på banan!

2010-11-21 @ 17:38:47
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Matilda

Hej jag har en bloggtävling där man ska skicka in sin finaste häst bild. Var jätte gärna med! :Dhttp://ponyhopparn.blogg.se/2010/november/blogg-tavling.html#comment



Jätte fin blogg! Och cool header :D

2010-11-21 @ 20:15:31
URL: http://ponyhopparn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0