Dagen

Hejhej!
Kom till stallet vid halv två, mockade, fixade foder och vatten. Sedan smörjde jag sadel, träns och packade ikea-påsen. Sedan vid tre gick jag till hagen för att ta in London. Han stod vid grinden och väntade på mig först men sedan så stack de andra hästarna iväg i världens galopp och han följde med, gick till andra delen av hagen då jag med och då rullade alla hästarna sig ett antal gånger och mobilen kom förstås upp ;) Men sedan när de var klara och jag skulle sätta på London grimman så stack de iväg i full galopp igen, då gick jag återigen till grinden men sedan galopperade dem iväg igen, så blir dem ibland när det regnar ;o Och London i täten sista gången och oj vad han sprang! Tog i allt vad han hade, söta ponny <3 Så då filmade jag förstås ;)

London i täten, brun häst med grönt täcke ;)
Men tog sedan in honom i alla fall och han tyckte att det var skönt att komma in från regnet. Började med att dra bort lite päls och sedan rykta ett tag innan vi gick till spolspiltan för att spola av fossingarna som blivit lite leriga efter den lilla spurten. Han var förstås snäll och stod där stilla. Sedan fixade jag lite med hovarna och sen fick han gå in i boxen och käka. Vila för honom idag alltså, men han sprang ändå så mycket i hagen ;p

Men helt utan ridning blev jag inte för Frida frågade om jag ville känna på Guinita lite nere på slingan så det gjorde jag :) Så vi tog in de två svarta stona tillsammans, borsta o satte på utrustning. Frida gick ned till ridhuset med Lilla D och så skrittade jag ned till slingan och började sedan trava där nere. Så himla lätt i handen är den hästen, man behöver bara hålla ett lätt stöd så går hon där hon ska. Lyssnade jätte bra, gjorde lite halter för att känna på, ryggade lite och sedan lite galopp också där jag växlade mellan att stå upp och sitta ner, mest för att känna lite. Men hon var fin och lyssnade bra, hon stannade dock för att kissa en gång och efter det blev helt plötsligt gruset läskigt så hon började backa lite men jag satt bara lugnt och till slut gick hon ut där igen, men måste ju testa nya ryttare lite ;) Ska rida henne på tisdag och torsdag eller fredag också, och sen på lördag förstås :)

Och imorgon är det tävling, tagga!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0