Dagen

Ah. Nu är jag trött.

Hann mocka innan jag gick ned och tog in ett ganska lerigt, svart sto vid namn Guinita ;)
Gjorde iordning henne och gick sedan ned till ridhuset. Red dressyr i ca 1h.
Det började defintivt bättre den här gången än i tisdags men fick ändå inte riktigt kläm på det förrän efter ett tag, men det är bara att köra på (: Framsteg gör vi i alla fall ;p Jobbade mycket med vägarna i programet och red igenom programmet några gånger. Lyckades greja galoppen på diagonalen men det är svårt, det är egentligen mellangalopp där men tror inte att jag kommer trycka på henne för känns viktigare att hon inte byter, men lite mer galopp kanske vi kan se till att fixa i alla fall :)
På slutet när vi skulle trava av så blev hon super fin, pigg och alert och i fin låg form. Så då tyckte Frida att jag skulle rida lite mer för att känna mer på den delen och då var hon jätte fin, fast jag var lite trött ;P För det var typ hur varmt som helst i ridhuset och så är det ju lite jobbigare att rida stor häst också ;) Men tror att det kommer gå bra imorgon, vi kommer förmodligen inte komma sist i alla fall, haha

Sedan fixade jag resten, slappade lite i klubbis och tog sedan in London.
Gjorde iordning honom vilket tog några år och sedan skrittade vi ut lite innan vi gick ned till ridhuset där jag satte på musik och började rida dressyr. Han var sådär halvt överpigg idag så han ville mest bara vara lång och jag orkade inte bråka så mycket men red ihop honom lite mer på slutet i alla fall, sedan så mitt i passet så kom Phoebe för det var några som skulle provrida henne och då ställde dem fram ett hinder och då blev London ännu piggare, haha! Men han var ändå mjuk och sådär, red igenom programmet också och efter mellangaloppen på diagonalen när man saktar av till trav så vill han fatta den andra galoppen och fortsätta galoppera på en gång men jag får se till att rida ihop honom en massa ;p
Sedan hade vi intag också och efter det var jag dödare än dödast.

Imorgon åker vi väl till stallet runt nio, London står kvar inne så ska jag fläta och knoppa då, duschade av honom lite idag men orkade inte fläta ;p Så det fixas imorgon och sådär. Elin startar LCn vid elva och hon ska väl rida fram ett tag också, så förhoppningvis är han inte lika pigg när jag rider som idag :P


London med förra ägaren (: Då han var i sin bästa
dressyrform (: Det är vårt mål!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0