Stallet

Idag har det återigen varit kaos i tågtrafiken men jag lyckades ta mig till stallet i alla fall.
Idag blev det stormockning, gick igenom hela bädden. Blev tre skottkärror fulla att köra ute och över den torven som var kvar spridde vi ut en bal ny torv :) Rebeca var super gullig och hjälpte mig, tack <3
Fixade sedan resten till London tog in honom innan vi gick ut med Lilla D för att tömköra henne för första gången. Vi gick ned till slingan eftersom det var lite för fullt på ridbanan. Frida gick bakom och höll i tömmarna och jag ledde henne. Hon verkade inte var speciellt rädd för linorna men litade alldeles för mycket på mig som gick bredvid. Provade att vända till höger en gång (jag gick ju på vänster sida) och då blev hon lite förvirrad och började hoppa. Men provade att vända innåt (till vänster) några gånger istället och det gick mycket bättre. Lite halter och igångsättningar och jag försökte göra så lite som möjligt så att hon lyssnade på Frida. Lite svängar nere på ängen fick hon göra också och travade en sträcka innan vi gick hemåt och då började hon gå i form och tugga på bettet.
Sedan tog jag London och skrittade ned till ängen tillsammans med RebecaBart och så satt vi på hästryggarna och snackade medan de betade, myspys :) Hade lädergrimman med tyglar och han lyssnade bra.

Jag är lite sugen på att börja tömköra London regelbundet, jag är inte så erfaren när det gäller det men jag har tömkört Boyen tre gånger och London en gång och övning ger ju färdighet ;) Men först ska det köpas ordentlig utrustning men jag sparar till så mycket olika saker så får se när det blir av. Kommer vi igång med det så blir det nog någon tömkörningslektion för Gun också (:

Ha det bra!
//Tove


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0