Mälarhöjden RS lokal hoppning

LD+5 - 85 cm - Ute.
I den här klassen var han super tjurig och ville inte lyssna framåt, istället hade han öronen slickade bakåt och började hoppa med bakbenen när jag försökte få fram honom. Och jag kämpade verkligen med blev utesluten på tredje hindret, inte mycket mer att säga. Han kändes jätte tjurig och ville som sagt inte alls gå framåt, var väldigt okoncentrerad och ville helst titta på allt runt omkring. Men en sak jag kände, vilket Lollo bekräftade, var att han liksom började böja halsen på väg mot hindrena, han ville liksom inte titta mot dem (?), han var lite konstig...

Framhoppning LD+5, oxer (:
LC - 90 cm - 13 fel. - två stopp och ett tidsfel
Jag valde att sätta på honom luvan och då kändes det som om han koncentrerade sig mer på det jag ville att han skulle göra. Han var mycket mer framåt och hoppade verkligen super fint på framhoppningen, han bara flög över :)
Sedan inne på banan fick jag skritta runt lite innan jag fick startsignal och red på som tusan för att få upp en riktigt bra galopp, hoppade super fint över ettan men just då började världens skur så på tvåan och trean missbedömde både han och jag avsprångspunkten lite, i alla fall jag så det blev stopp på dem men sedan hoppade han fyran, femman, sexan, sjuan och åttan utan att tveka och vi fick verkligen upp den där bra galoppen som vi ska ha :) Så med den klassen är jag ändå nöjd för jag vet att jag blev väldigt frustrerad över den där skuren som gjorde så att man inte riktigt såg ;o Men i alla fall, vi avslutade bra och huvudsaken var att känslan var rätt.

Hinder nr 5 LC (:
I höstas hade vi huva på honom på alla tävlingar men nu under våren har jag inte haft det på en enda men ska nog börja ha det igen, han känns mer avslappnad och koncentrerar sig mer på vad jag har att säga ;p


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0