Hufvudsta RK lokal hoppning

Tävling idag, och det gick helt skit uselt >.<

LD+5, 85 cm, två fas, ute.
Super fin på framhoppningen! Hoppade underbara språng på alla hinder och kunde till och med lägga till ett extra språng innan hindrena vilket han aldrig gör annars :)
Men inne på banan sket det sig, han stod emot men lyckades få honom över första hindret som var ett enkelt räcke på ena långsidan, det såg löjligt lågt ut x) Men sedan stopp på tvåan, stod emot jätte mycket, hoppade klockrent på fyran, femman och sexan. Stopp på sjuan två gånger och sedan ute. Vet inte vad det var som hände där på slutet, antagligen var jag inte tillräckligt tuff. Surt.




LC, 90 cm, två fas, ute.
En hästj*vel kickade London när pappa gick runt och ledde honom och jag var på toa. Hästen hade tydligen gått ganska långt ifrån London men sedan vänt på rumpan och kickat med båda bak, träffade Londons vänster bak, ungefär vid knäet, och den andra var på väg att träffa pappa. Som tur var hade hästen inga skor på bak men pappa sa att det ändå small till. Och när jag kom tillbaka var London alldeles paff och ville inte stödja på benet ifall att det skulle göra ont. Men gick och sprang lite med honom och han brydde sig inte, men detta gjorde att jag fegade ur. Fick fina språng på framhoppningen men jag mesred lite och fick en del stopp iaf. Tror inte att funktionärerna där var så glada på London för han rev med sig hela oxern två gånger och det tog ganska lång tid för dem att bygga upp den.
Inne på banan var han först jätte pigg och galopperade på i bra tempo men tappade all bjudning mot första hindret, mitt fel antar jag. Fick två stopp på det och hoppade sedan klockrent över det och tvåan, stopp på trean, ute men hoppade det och då gjorde han ett litet upp-och-ner hopp, men kom ju över.



Inte alls nöjd, allt gick liksom fel. Gick in med en bra känsla från framhoppningen i första men allt blev fel. Många stod emot på underlaget (flera av de hästar som hoppar allt på andra tävling blev uteslutna idag), och när jag sedan tittade lite på ryttarna efter mig så såg jag att vissa av bommarna såg man knappt för de var täckta av sand och sådär. Tungt var det också eftersom de harvade mellan klasserna.

Men jag får helt enkelt se till att vara tuff som tusan nästa tävling, och det ser inte ut som om det kommer bli Mälarhöjden för ingen kan köra mig. Kanske tar en klubbtävling istället så vi i alla fall kommer iväg men får väl se vad som händer (: Men hade det inte varit för den där j*vla sparken idag hade nog andra klassen gått mycket bättre, fast jag ska väl inte skylla allt för mycket på det. Jag kan tuffa till mig också förstås.
Kommer ett inlägg med fler bilder på andra samt de andras resultat senare.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0