Hoppträning

Idag åkte vi till Robban tillsammans med Jojjo och X-file :)
Det var hoppträning som stod på schemat, på deras ridbana.
Vi började att rida fram över bommar i trav, mellan bommarna skulle vi öka traven och innan och efter minska, ökningarna var London jätte duktig med men att minska gick inte riktigt lika bra eftersom jag måste bli mer bestämd :P Men han var ändå väldigt duktig! Sedan gjorde vi samma sak fast med en bom till och efter den skulle vi sakta av till skritt på en gång, och efter några försök gick det jätte bra, han blir lite stark. Sedan började vi med att travhoppa ett enkelhinder, först som räcke och sedan som oxer. London var jätte duktig! Behövde inte göra så mycket och han gjorde precis som han skulle, hoppade oxer i trav på dryga 1m och travhoppat så högt har jag aldrig gjort förut och det var ju bra.
Sedan började Robban bygga upp studds, ett i taget, så hoppade vi dem succesivt och London var även där jätte duktig, jag slarvade någon gång och då slog han i men annars tyckte Robban att det såg jätte bra ut, han hade inte så mycket att säga sa han :P Sedan lade vi till en till oxer som vi också hoppade och även där var London duktig. Sedan var det meningen att vi skulle sakta av till skritt mellan oxrarna men det gick inte alls, London bet tag i bettet. Fick honom ned till trav en gång i alla fall och Robban tyckte inte vi skulle bråka mer med honom eftersom han hoppade så bra. Men sedan gjorde han bara ett räcke av den svartvita oxern och bara en bom som låg på 110 så det var ganska luftigt och då fegade vi ur lite, vi var väldigt trötta av värmen plus att vi hållt på väldigt länge och serien var väldigt jobbig för Londons lilla rumpenstump. Så där fick vi stopp, jag bromsade lite dumt ;s Han hoppade hela tiden serien fint men på det hindret så blev det dumt men till slut när jag la till spöt och var bestämd hoppade han jätte fint över (:
Robban har lite samma tänk som Tusse och båda dem tänker mycket på problemlösningar vilket jag tycker är bra.
Jag är nöjd idag för både London och jag var lite slöa och trötta mot slutet, vi höll på i nästan två timmar (mycket skrittpauser hela tiden pga värmen) och ja, vi var trötta :P Men han var en duktig ponny annars, hoppade super fint och gjorde det han skulle (för det mesta iaf ;>).
Ritning:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0