Hoppträning för Eva Bengtsson

Idag var det som sagt hoppträning i ridhuset för Eva och jag är jätte nöjd. London skötte sig super bra! Fick ett dumt stopp men det var helt mitt fel, han tänkte hoppa av rätt men jag gav honom en liten ponnyspark alldeles för nära hindret och då blev det ett konstigt galopp språng, så där gjorde han rätt i alla fall, jagville lite för mycket liksom. Han var annars super duktig och var så stolt över sig själv efteråt! Han är så söt när han börjar hoppa och studsa efter att han har hoppat över ett hinder, då märker man att han tycker det är kul ;D
Vi började med tre travbommar på mitten och tiometersvolter i galopp på kortsidorna och London var vääldigt pigg och framåt men lyssnade ändå bra. Han var mjuk och fin :) Sedan hoppade vi en liten serie där det var travbom-kryss-oxer - 5 galoppsprång - oxer. Det gick bra och hoppade även lite andra linjer, räcke-oxer och en tre kombination, han var jätte duktig :) Det var en lång bana idag, hela arton språng, men vi hoppade inte så jätte mycket innan. Men vi fick till det bra och London var fortfarande super pigg efter! Jag förstår inte vart han får sin energi ifrån, haha x) Men duktig är han!
Jag tycker synd om min vänsterfot, jag har skavsår på tre ställen, av tre olika skor! och det gör jätte ont :'( Trodde jag skulle dö i slutet med ridstöveln så travade av utan, ändå hade jag compeed skavsårsplåster på alla såren, det hade jag även i skolan ;o

Ni får några bilder från videon som mamma filmade när vi hoppade banan :)









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0