FT-träning


Idag var det dags för min och Londons första fälttävlansträning :)
Det var i Botkyrka för Helena Johnsson. Vi kom dit ungefär en timme
tidigare men hellre tidig än sen ;) Och det var svårt med alla bilolyckor
så vi åkte i god tid. Började värma upp ungefär 30 min innan och London
var pigg och framåt men samtidigt mjuk. Började att hoppa fram på en
liten stock och London drog på som bara den, han tyckte det var super
kul och tog fina, stora språng över stocken. Hoppade sedan bank och
han tvekade lite i upphoppet men hoppade i alla fall fint (: Hoppade en
större stock i skogen också och det tyckte han också var kul och han
var jätte duktig! sedan var det en liten grav och där hoppade han oxå
fint. Sedan gick vi över till en lite större grav och den tyckte han var lite
läskig så han ville inte hoppa den och jag mesred lite, men när jag red
väldigt bestämt så hoppade han stort och fint över (:
Hoppade sedan två stockar på en linje och där hoppade han också fint,
tittade lite på den andra stocken men han var duktig :>
Sedan vatten som förstås var jätte skojigt! Han klev så snällt i när vi
bara gick igenom och sedan fick han trava och galoppera och det var
ännu roligare ;) Hoppade lite andra hinder också och han var duktig :D
Måste verkligen bli mer bestämd i min ridning! Så det är bara att
träna på nu (:
Men jag är väldigt nöjd det var första träningen för oss som ekipage
och det är ju bara att fortsätta träna, någon mer träning blir det
iaf definitivt :D
Ni får fler bilder imorgon när jag hunnit redigera dem ^^



Kommentarer
Åsa

svar: ååh ja jättegärna :D kram

2010-05-12 @ 23:19:21
URL: http://teamcc.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0