.

När jag kom hem från stallet så hann jag bara snabbt göra iordning mig innan jag åkte till Kista och träffade Ida (: Vi åt lite och gick sedan på bio. Behövde en kväll med en kompis känner jag ;p

Stallet:
Mockade, En av hundarna i stallet hjälpte mig att dela på en torvbal och han var såå söt när han verkligen gjorde sitt bästa för att få sönder den, och han är ju långt ifrån stor ;p Sedan var det nästa uppdrag, att öppna en ensilagebal. Och ni vet väl hur lätt det är ;) Miljoner lager plast och sämsta kniven (den braiga hade försvunnit mystiskt). Jag måste ha sett väldigt rolig ut, satt ovanpå två balar och skrattade samtidigt som jag försökte skära upp balen, super roligt vettu. Men sedan kom till slut Ling och räddade livet på mig, hurray. Så då kunde jag göra höpåsarna.
Tog in London, ropade på honom när jag gick ner mot hagen och han stod och tittade misstänksamt på mig hela tiden, jag fattade inte varför förrän jag såg att han hade ett staket ivägen för att kunna gå till mig. Någon hade nämligen öppnat grinden till en liten skogsdel med lite mer gräs där hästarna stod och London verkade ha gått vilse mellan träden och inte komma ut. Men jag lyckades få ut honom därifrån, dock fastnade jag i en nyponbuske men vad gör man inte för sin bebis?
Ridpasset:
Skrittade först den lilla rundan runt sjukhagarna och red sedan på ridbanan.
Han kändes mjuk och fin hela passet, lite skritt först och sedan trav. Började där med volter i hörnen och sedan red jag igenom LB:1:an två gånger (: Kändes bra, mellangaloppen blir tyvärr lite svår eftersom han verkligen ökar, han spurtar på en gång men det blir nog bättre i ridhuset. Det blåste ganska mycket så jag trodde att London skulle vara ofokuserad men han var jätte duktig :) Red lite övergångar till och från galopp, serpentiner och lite skänkelvikning och öppna också. Skrittade av ned mot slingan och tillbaka.

Är pigg men ändå trött så ska väl gå och lägga mig snart I guess ;P

London bland träden, han blundar också ;p <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0