Dressyrlektion

Idag tränade vi dressyr i ridhuset. London var jätte duktig och gjorde det mesta rätt :) Försökte tänka mycket på min sits och det blev bättre då, och så fick jag vara väldigt bestämd med skänkeln också. Jobbade mycket med galoppfattningar, tio metersvolter och skänkelvikning.
Gun tycker att vi var jätte duktiga och att vi verkligen har utvecklats vilket jag håller med om, det går inte att jämföra hur det ser ut nu mot hur det såg ut förut, det är super stor skillnad verkligen. Vi är mycket mer sammanspelta nu och han börjar bli stadigare i rätt form nu. Och Gun tyckte också att han musklat halsen fint.
Pysslade en massa och friserade honom lite (nu håller vi tummarna att manen inte börjar stå upp!) och myste :) Och så fick han käka gräs ute i 20 min.

Jag är super trött, skoltrött som tusan! Längtar verkligen till sommarlovet och det ska bli sååå skönt!

Kram, Tove


Kommentarer
Mina

Superfin header :D

2010-05-26 @ 18:55:53
URL: http://femgangare.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0