Dressyr debuten avklarad

Ah. Jag är död.

London skötte sig alldeles utmärkt idag! Han tyckte det var kul att få visa upp sig i knoppar (som jag faktiskt blev hyfsat nöjd med) och vitt shabrak (tack Jojjo för lånet!). Elin gjorde en jätte fin ritt på London som var lite slö av värmen, jag tycker hon ska vara jätte nöjd, hon har ju inte ridit honom så länge och så :)
Sedan fick London stå utan sadel och träns i mini hagen bredvid utebanan och äta lite gräs och dricka innan jag red honom. Han var jätte mjuk och fin på framridningen, lyssnade bra och gjorde det han skulle :) Gick sedan ned till ridhuset och han kändes fin men jag var ju så nervös att jag höll på att tuppa av, trodde allvarligt talat att jag skulle göra det. Så jag red inte alls bra, fick till allting på rätt ställen men inge vidare vacker ritt sådär, men London skötte sig galant och var jätte duktig <3 Han lyssnade bra och det var jag som red dumt... Men mitt mål var att rida på mer än 55% och vi red på 56,9% så jag är nöjd, jag var så nervös!! Trodde inte jag skulle vara det men i dressyr hinner man verkligen tänka för mycket! Jag som har det problemet i hoppningen där allt ändå går så fort :P Men han var fin <3 Fick mest 6:or på allt. Hade kunnat få några 7:or, men aja, nu är debuten klar och jag brukar alltid, konstigt nog, vara nervösare på hemmaplan, haha!

Ritten på Guinita ska vi inte ens tala om, jag red som en kratta och hon var spänd. Jag var så nervös, kände mig ju verkligen pressad! Jag ville ju göra bra ifrån mig men det kändes liksom inte kul :/ Önskar att jag ridit bättre där men ush. 

Dommarkommentaren(London):
Fin uppvisning, mjukt, söt häst.
Träna vägarna och var noggrann med dom.
Försök visa skillnader i mellangångarterna.
Lycka till!

Hade ju kunnat få bättre resultat om jag bara ridit bättre, men det är bara att fortsätta kämpa och ta igen det nästa gång. Jag tänker inte precis ge upp dressyren bara för det "dåliga" resultatet utan det gör mig bara mer motiverad och jag vill göra bättre ifrån mig nästa gång :) Nu vet jag i alla fall att London sköter sig bra, och var så fin i knoppar !

Åh det var ju så varmt idag. Och jag ska väl erkänna att jag aldrig riktigt gillat värme (det är 24 grader här nu), jag föredrar runt 15grader så är jag nöjd. Haha. Fast varmare om man ska bada. Så jag var varm, skyller inte på det men man orkade ju inte riktigt lika mycket... Men vi får ta igen det nästa gången, London var duktig <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0