Dagens två ridpass

London: Skritt och trav ute på slingan först och sedan ner till ridhuset för lektion. Började att jobba vanligt på volten och fyrkantspåret, vi var helt ensamma i ridhuset så vi kunde ta nytta av hela manegen. Jobbade först på i både trav och galopp och redan även lite skänkelvikning på diagonalen, lite olika ridvägar, rätt upp och sådär och sedan lite serpentinbågar i trav, även i galopp där det var meningen att vi skulle sakta av till skritt ett par steg på medellinjen och sedan fatta galopp igen,det tyckte London var väldigt jobbigt. Red även mycket tempoväxlingar i galopp och han fick korta sig ordentligt.

Guinita: Det gick åt helvete i början, red jätte dåligt för jag var ganska nervös. Men till slut gick det bättre, hehe. Hon kändes iaf jätte fin i slutet när jag red bättre och mer noggrannt. Kändes konstigt i dressyrsadel och på en stor häst ;p

Orkar inte skriva mer för jag är dödstrött.
Imorgon är det FT-träning som jag ser fram emot (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0