Dagens ridpass

Fy vad jag hatar SL >.< Alltid när jag ska åka tåg , speciellt på helgerna då bussarna går en gång i timmen, så håller de antingen på med banarbeten eller så är det signalfel, idag var det t.o.m både och. Funderar på att skriva ett argt mejl till dem men får väl se.

Väl i stallet fixade jag allting och tog sedan in myspownin, borstade, kratsa hovarna och sadla o tränsa.
Sedan skrittade vi ned till slingan. Han har blivit väldigt ärlig och rund i formen i skritten nu och det tycker jag är väldigt bra, innan har han mest bara gått och dragit upp huvudet i skritten och inte velat jobba. Travade sedan och han gick skutta över lite stockar och stenar på ängen vilket han tyckte var riktigt kul. Sedan kom det som var allra roligaste, att få galoppera! Han blev heltokig och rejsade iväg som om han var jagad ;p Så lät honom springa så fort han ville ett tag (han måste ju få ont i benen!) och sedan så jobbade jag honom lite mer i trav, gjorde lite övergångar mellan trav och galopp, lite skänkelvikning i skritt och trav och framdelsvändningar, försökte med galoppombyte men då blev han ännu mer galen x) Fick galoppera över lite bommar i mini-backen och även över det lilla 'huset' och stenarna på ängen. Vågade mig inte på dem största stockarna för det är ganska blött där ;p
Fick bråka en del med vänstersidan idag såklart men fick igenom honom bra i slutet. Min fina ponny <3 Travade av på långa tyglar, skrittade ett tag och promenerade sedan sista biten med honom.

Sedan hade vi intag och det gick bra :)

//Tove

Tjurig London och knäpp Orcus med grimman halvt på x)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0