Dagens ridpass

Idag red vi över vägen ensamma. London var snäll och lyhörd :) Skrittade bort till södergården och gjorde mycket skänkelvikningar över vägen, sedan trav på grusvägen och mycket galopp. Han var förstås super pigg men lyssnade ändå bra. Lät honom galoppera på en raksträcka, sedan lite övergångar mellan galopp och skritt, sedan red jag lite åttor i trav nere på åkern för att få honom mjuk och han hängde inte alls mycket i vänster jämfört med vad han brukar göra så det var riktigt skönt. Sedan tänkte jag att vi skulle ta en liten genväg över ett dike men då blev London stressad och knäpp, så som han blev ibland på tävling förut, och började backa och hålla på. Men jag höll mig lugn och efter ett par försök kom vi över :) Man får inte ge sig helt enkelt. På vägen hem var han förstås heltokig och drog iväg i världens galopp, men kunde ändå rida ihop honom ordentligt så jag får väl se till att rida så på tävlingen, fick en bra "hoppkänsla" i den galoppen så ska försöka se till att ha någon liknande.
Lät honom sträcka ut i traven sista raksträckan hemåt och skrittade sedan hem från Södergården (:
Jag är nöjd och han kändes fin.
Jag förstår mig inte på hans trav! Den är såååå snabb, och ren! Skulle tävla monté om det gick, för han är verkligen super snabb. Och har inga problem att hålla den heller, han försöker inte ens galoppera, duktiga pålleh <3 Såklart finns det ju de som är snabbare men iaf ;p

Sedan ska ni få veta en liten hemlis också ;) En rolig sådan (a)


Myspys <3
Lite mage har han allt fått nu, ett stort +


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0