Uttag

Hejhej!
Kom nyss hem från stallet, hade gärna tillbringat de här tre timmarna i sängen men vad gör man inte för att få ha häst?
Det första jag fick göra när jag kom till stallet var att springa in och dra på London lädergrimma och sedan ta med honom ut på stallplan. Lillan ska till Solvalla idag för hon ska operera bort lösa benbitar i bak kotorna. Och hon ville inte gå in i transporten så London fick gå in som bogserare. Han förstod inte varför han inte fick någon frukost och gick första gången bara förbi rampen men gick sedan på utan att blinka. Lilla D fortsatte att krångla lite och London stod och tittade på henne för att se vad som hände. Men till slut gick hon på och då blev nog London lite nöjd med sig själv. Men sedan skulle ju London ut så då kom ju nästa lilla problem. Han gick ju ut lugnt och sådär men då fick Lillan lite små panik och lyckades dra upp mellan väggen lite men det fixade de sedan. Men när luckan väl var igen så höll hon sig lugn. Så London fick lite lastträning idag, fast han behöver ju som tur var inte det :P
Sedan fick alla hästarna sin mat och vi bytte täcken. Allt eftersom hästarna blev klara släppte vi ut dem och det gick helt problemfritt, synd att det snöar så mycket annars hade jag ju fått jätte fina bilder på alla hästar som rullade sig i snön. Suck.
Hoppas på bättre väder nu under veckan sedan då.
Jag ska inte med mamma till Ikea för jag orkar inte så jag ska tillbringa men lediga tid i soffan tittandes på en bra film. Sedan åker jag buss till stallet i eftermiddag för att rida. Har redan mockat och fixat foder så det är bara ridning + intag kvar sedan då :)
Jag är lite avis på alla er som har vart på Göteborg Horse Show under helgen, jag hade gärna åkt dit men det är ju tyvärr lite för långt ;p

Har Ni sportlov nu eller har ni redan haft det?
Ha en bra dag!



Kommentarer
Elin

Jag har sportlov nu :D

2010-03-01 @ 10:55:48
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Ronja

Sv: Vad kul!:)

Har inte tävlat på den här ponnyn förut för att den inte har varit slutmätt. Men om han blir c-ponny vid slutmätningen ska vi göra våran första start nu i mars!:D Det är bara dressyr då, man är ju en dressyrnörd. Haha (;

2010-03-01 @ 11:06:38
URL: http://ronjagrahn.webblogg.se/
Julia - Ryttarliv

hade sportlov vecka sju men är ledig denna vecka också ^^

2010-03-01 @ 11:51:16
URL: http://ryttarliv.webblogg.se/
Freddi

sv; tackar så mycket, gullig du är! :D detsamma!



jag hade lov förra veckan ;)

2010-03-01 @ 16:27:11
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
annie

tack detsamma :)

2010-03-01 @ 18:05:24
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0