Pay and Jump

Jag är jätte nöjd med tävlingen idag :)
Eftersom tävlingen började kl 10 och vi var där ungefär då så hade ju London hunnit äta upp all sin mat vilket han antagligen var nöjd med. Som vanligt så gick han ju bara på (det är positivt att ha en häst som åkte transport nästan varje dag hos förra ägaren!) och det var inga problem mellan honom och X-file :)
När vi var framme kollade jag in banan lite och lastade ur, satte på alla utrustning och red fram nere på travbanan. Det tyckte såklart London var jätte kul så han försökte dra men satte honom i arbete så han lyckades hålla sig lite. Men för att han skulle spara lite energi så skrittade jag mest där.
Framhoppningen var i ridhuset och vi fick hoppa fram på hinder nummet åtta (räcke) och fem (oxer), (det fanns ett kryss nere på travbanan). Han bråkade lite när vi skulle hoppa oxern men det gick iaf bra sen.
Och jag kom nolla i 80:n! Fy tusan vad glad jag blev, min fina ponny <3 Hela banan bara flöt på och det kändes skit bra, jätte nöjd :D Min första nolla, ingen "riktig" tävling men det är helt klart bra träning, och bra för mitt självförtroende, och hans med för den delen.
Det blev lite överdrivet lång paus mellan klasserna (det skulle egentligen inte vara det ?) så jag travade och skrittade runt lite nere på travbanan och märkte att han faktiskt började bli lite trött. På framhoppningen krånglade han återigen lite på oxern först men det gick iaf bättre. Fick sedan stå och vänta en stund i Collectingringen och vi slappnade nog av lite för mycket båda två och var inte tillräckligt taggade när vi skulle hoppa. Han var som sagt lite trött så stannade först på första hindret men hade jag varit lite mer "vaken" så hade det nog inte varit några problem. Men resten flöt på ganska bra, hoppade lite för stort över några hinder men gick bra. Hoppade vääldigt stort över nummer sju så jag tappade ena stigbygeln så hoppade kombinationen med bara en stigbygel men det gick bra ändå :)
Jag är nöjd, han var ju trots allt lite trött så :)
Tycker jätte synd om Jojjo som aldrig kom till start. Precis utanför ridhuset hade en häst backat in i X-file (eftersom ryttaren inte hade någon ordning på den) och hon hade ju fått panik och glidit isär med bakbenen när hon försökte få fäste i isen. Inne på framridningen tyckte hon som var tävlingsledare att hon var halt i Frambenen, vi såg ingenting och om det överhuvudtaget var något så skulle hon ha vart stel i bak men vi såg som sagt ingenting. Men funktionärerna tyckte inte att hon skulle starta så vi fick packa ihop och åka hem istället...
Väl tillbaka i stallet fick London gå ut i en av de stora sjukhagarna och äta upp resterna av sitt lunchhö medan jag mockade och fixade allt annat :p Flera andra kollade på X-file och ingen tyckte att hon gick det minsta konstigt. Det är ju lite svårt för någon att avgöra om en häst går "konstigt" om den personen inte känner hästen, haltar en häst rejält så är det klart att man ser det men iaf :P

Blev några hyfsade bilder idag så bjuder på dem. Kommentera gärna :D

London och jag nere på travbanan :)

Framridning, trav

Framridning, galopp

Hinder nr 4. 80 cm

Hinder nr 5. 80 cm 
 
 Hinder nr 7. 80 cm 
 
Londons nya kompis, Lordi :)
 
Hinder nr 1. 90 cm

Hinder nr 4. 90 cm
 
London får pausa i transporten med lite hö :)

X-file innan den lilla incidenten, taggad över att få tävla...
 
Bushästarna i transporten innan hemfärd :)

Min fina pojke i sjukhagen :) Finaste täcke elr hur? (a)



Kommentarer
Mina

Sv: Det är så bra så, gott med vårsol och grymt vårbusig häst, haha :D Hur är det själv? :) STORT grattis till nollan, bra jobbat båda två :D



Ursött utetäcke, förresten :'D

2010-03-14 @ 19:32:51
URL: http://femgangare.blogg.se/
klara

tack :)

2010-03-14 @ 19:43:57
URL: http://klarrs.blogg.se/
Josefine

sv ; Desamma :)

2010-03-14 @ 19:51:36
URL: http://hobbyryttaren.webblogg.se/
fridan

fin blogg du har och fin häst :D

vad är det för en pålle?

2010-03-22 @ 16:11:31
URL: http://kaloescha.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0