London tänder på fjordingar

Haha! Rubriken är sann (a) Han fick träffa Thur i ridhuset idag, de gick i samma hage ungefär två veckor i somras och han verkade väldigt glad att se honom. Så de fick hälsa på varandra och London stod och pussade på honom. Samma sak brukar det vara med Elton. Min häst är helt nerkärad i fjordingar!
Men i alla fall så åkte jag kommunalt till stallet och tacka gud för att allt kom i tid!
Väl framme fixade jag allting medan pållen åt lunch i hagen och sedan fick han komma in. Fortfarande lite svullen samt möjligtvis lite lite varm men gick helt normalt på vägen in. Drog på att utrustning och tog med longerlina (plus pownin) ned till det tomma ridhuset. Satte på musik och longerade honom lite i skritt och trav. Lyssnade bra och gick helt normalt. Jag hade suttit tyglarna runt de upphissade stigbyglarna så att de inte skulle fladdra och han verkade uppfatta dem som inspänningstyglar för han gick jätte fint. Haha! De satt ju liksom jätte löst. Men fint gick han i alla fall :) Sedan satt jag upp, skrittade lite. Kändes ju normal, möjligen något stel men inget som jag liksom kände sådär definitivt. Travade lite lätt också och kändes även där normal. Sedan fick det räcka så jag skrittade av och gick upp till stallet och åkte hem :P
Nu ska jag fixa mig och sedan åka till Kista för att se på bio med Sarah :)
Ha en bra dag!
Kram,
Tove


London & Elton :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0