Dagens ridpass

Nu verkar det som om SL har fått kontroll över trafiken för jag kom fram i tid, inga försenade tåg eller liknande. Tjoho säger jag bara!
När jag kom hem till stallet så tog jag in London på en gång. Han såg så eländig ut! Stackars ponnyn var ju alldeles dyngsur och kall :/ Hängde i alla fall in täcket i torkrummet, torkade honom lite på halsen och i ansiktet, borstade av honom och drog på utrustningen. Gick ned till ridhuset i snön och återigen var vi båda två blöta. Suck för vädret. Red fram lugnt i skritt och trav för, kändes lite stel vilket han alltid gör efter en dag utan ridning. Men kom sedan igång snabbt och kändes då fin. Red lite slalom runt koner och tränade på det vi gjorde på Tusse-träningen i Januari. Kändes bra, välte några koner men det var mitt fel, antingen så gick det för fort eller så styrde jag dumt. Men som Tusse tyckte vi skulle göra så använde jag bara en tygel i taget och det gick alldeles utmärkt, det funkar verkligen inte att använda tyngden och skänklar på honom för då springer han mest iväg. Jobbad en del lösgjörande i galoppen och kändes väldigt fin där :) Lite förvänd galopp också och gick där super. Lät honom trava av på långa tyglar sedan och skrittade av.
Mitt dressyrspö gick sönder idag, det gick av på mitten. Det har nog vart på väg ett tag men nu var det i alla fall dags så ett nytt behöver införskaffas. Helst imorgon eftersom det blir lektion då, men vi får se. Får väl klara mig utan annars.
Såg även att Hööks har 20% på Shabrak nu, får se om jag köper något när det ändå är det men vet inte. :P

Vad har ni gjort idag? :)


 

Ridschema v. 9
Måndag:
Dressyr i ridhuset, lösgjörande
Tisdag: Dressyrlektion för Gun i ridhuset
Onsdag: Hopplektion på både London och Elton (?)
Torsdag: Uteritt
Fredag: Dressyr
Lördag: Uteritt
Söndag: Ev. gymnastik hoppning


Kommentarer
JOSEFINE

Fin blogg! Hur länge gäller det erbjudandet hos hööks? :) måste införskaffa mig nya dressyrschabrak men har en bit o åka..

Vet du om de gäller alla schabrak eller bara vissa? :)

Kram!

2010-03-01 @ 20:31:43
URL: http://jossaaann.blogg.se/hastarna
N

SV: Det är nog regional Rastaborg v. 12. Div I omg 1 :D

2010-03-01 @ 21:31:34
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Elin

Frågan är bara hur det komemr gå efter sl inatt eftersom det snöar som bara den :(

2010-03-02 @ 00:42:26
URL: http://karisma.bloggagratis.se
Emma

Har precis blivit klar med min utmaning så nu utmanar jag dig :)

Länk: http://twiiiist.blogg.se/2010/march/utmaning.html

2010-03-02 @ 12:34:41
URL: http://twiiiist.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0