Dagens ridpass

Red ut tillsammans med Alex idag, skrittade först ungefär en kvart, sedan trav och galopp, vi galopperade var för sig eftersom London fick snökockor på sig när han var för nära Sanny (det stänkte) och han var alldeles för pigg för att hålla på avstånd. Men gick då jättefint, väldigt pigg och galopperar i lite övertempo men går fortfarande på tygeln och jag känner samtidigt att jag har kontroll. Ingen idé att sitta och bromsa för då blir han bara mer irriterad. Men kändes mjuk och fin, älskade ponny <3 Sedan skrittade vi i sådär 30 min, kanske till och med mer. Skrittade runt ängarna och bara snackade, verkligen jätte mysigt! Har saknat det <3
Sedan red vi tillbaka och hittade då ett litet 'skär sår' på Londons höger bak, suck, som antagligen kommit när vi red. Snön är ju rätt vass på vissa ställen och så finns det ju små pinnar och sånt gömt under. Men kände och klämde lite och han brydde sig inte det minsta, tvättade rent och lät det sedan vara, inte så mycket att göra med det. Alex och jag gick ner en snabbis och tittade på hoppningen och tog varsin liten kaka och sedan åkte vi hem :) En riktigt mysig eftermiddag i stallet, dessutom var det ju ljust hela tiden! Yey!

Man börjar se marken lite smått på vissa ställen, Äntligen säger jag bara! Nu är det dags att snön försvinner och jag tycker att Frida ska komma iväg på tävling så jag kan leka fotograf, och då måste hennes insnöade transport bli av med all snö, haha!

Jag måste verkligen klippa av mina stigläder, de hänger nästan under magen på honom och det gör nog att han blir lite irriterad (jag har lite för korta ben för den längden på stiglädrena som mamma råkade köpa (rätt dyra) och har väl gjort sådär 15 extra hål och har bland dem fyra sista där, lite långa helt enkelt). Men det får väl fixas, eller så köper vi helt enkelt ett par billiga på Hööks ;)

Ha det bra!
Kram,
Tove



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0