Dagens ridpass

Hejhej!
Red ut tillsammans med Alex (Sanny), Therese (Hilli) och Amanda (Orcus). Kul med lite flera ungdomar ;)
Vi red först bildrundan med Therese som guide. Vi red inte vilse! Fast det var nära eftersom London fick gå först för att skydda de övriga från älgar. Han är ju allt en gentleman ;p Men vi lyckades i alla fall rida hela rundan utan några större missöden, stackars Alex hade ju en så mycket större häst än oss andra (Två c-ponnyer och en liten d-ponny vs 165 häst :p) så hon kunde ju inte ducka lika bra, verkligen ett plus med att ha ponny. Man behöver inte få lika mycket granar i huvudet! Fast trotts det blev London och jag lite snöiga då han försökte äta från granarna.
Förvånande nog så höll sig till och med Hilli lugn när vi kom ned till den plana delen av skogen där det finns en del små diken som de brukar hoppa över. Men det gick bra :)
Therese och Alex red tillbaka efter den rundan och Amanda och jag fortsatte runt slingan. Båda hästarna var väldigt pigga (London har inte fått galoppera ordentligt sen i lördags!) så det blev galopp nästan på en gång. Snön på ängarna såg så där underbart härlig ut men djup och hård på vissa ställen så vi vågade inte riktigt galoppera där ute utan höll oss runt om där det var hyfsat upptrampat. Vi växlade lite mellan trav och galopp och man märkte inte på London att han någonsin haft ont i benet. Han tog i som bara den och bjöd bra framåt, så jag lät honom hållas när han själv ville det. Men lugnade sedan ned sig lite och travade av, kändes jätte mjuk och fin i traven i slutet och gick i trevlig form :) Min vackra ponny <3
Han fick komma in i boxen efteråt och jag ryktade av honom innan han fick sin intagsmat. Lät honom stå utan täcket en stund då så att han fick lufta kroppen lite också :) Eftersom det var ett sånt underbart väder idag så gick jag ut och fotade. Amanda tog med Orcus ut så jag kunde fota honom lite också. Jag tycker hans blåa öga är något skrämmande... :o
Fick en hel del fina bilder men dem lägger jag upp i ett separat inlägg sedan när jag valt vilka som ska läggas upp :D
Dokumenterade våran ridtur lite så här kommer en beskrivning av början i bilder:

Innan ridningen, London suktar efter att få pussa Sanny ;)

Puss <3

Hilli fick panik i snön så barbacka ryttaren Therese gled av....

... men var snabbt uppe igen så vi kunde fortsätta ;)

Lilla London fick vara i täten :)

Alla andra hänger med upp för backen :)

Lite snöig x)

Det här är den gamla rostiga bilen som rundan är döpt efter, dock var den ju täckt i snö idag.

Amanda och Orcus :)

Ha en bra fredagkväll!
Kram,
Tove



Kommentarer
Martina

Vad mysigt det ser ut!



Jag gillar att de tre som red på rad där har likadana hjälmar allihopa :D :D

2010-03-05 @ 21:16:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0