Fälttävlansträning

Det gick väl sådär igår, vi bråkade med broddarna i typ evigheter och det slutade med att han bara fick ha fram och fick då inte alltid med sig bak i början och blev lite osäker på underlaget >.< Och sedan när vi hoppade grav stängde han typ av helt och lyssnade in på någonting, störd häst? Ja. Men sedan när vi hoppade vattnet återkom koncentrationen från bådas sida och det är ju roligast. Han tog i så mycket genom vattnet så jag blev alldeles blöt ;p Men där var han duktig, hoppade trappa och sådär också. Avslutade med att hoppa en lite längre bana och då blev han lite lång mot en oxer (mycket lång egentligen) så då blev det stopp men fick till det på en gång sedan och avslutade sist med graven som han inte ville hoppa (i början longerade Helena honom över den också) och då hoppade han fint över utan att tveka.
Jag är lite besviken på mig själv för jag blev frustrerad när det blev kaos med broddarna och sådär och det gick ju ut över London stackarn men han skötte sig ändå bra ;p
Fast jag måste försöka hitta ett bättre bett för han blir så himla stark också och då blir han lång för att han är så jobbig att hålla ihop. Han var lite galen också, har helt tokiga bilder där han ser super galen ut x)
Jag fick jätte ont i min rygg :'( Så nu är jag invalid igen... Typiskt.


Gillar den här bilden :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0