Dagens ridpass

Tog in London & Musse tsm och London fick stå i boxen medan jag red Musse.
Musse kändes gigantisk att rida och jag kom inte upp x) Men han var väldigt snäll, provade att skritta och trava och sedan galoppera, han orkade inte riktigt hålla högergaloppen men var mer arbetsvillig i vänstern. Sedan tyckte Angela att jag skulle ta något skutt så hon la en bom mellan två hinderstöd och sedan höjde hon lite. Musse tyckte att det var lite läskigt först men sen fjantade han sig bara, med lite extra övertalning så hoppade han jätte fint över i både trav och galopp :) Han behöver nog bara bygga upp sitt självförtroende lite! Så han fick massa beröm och sedan red jag London.
Blev ett varv i trav nere på slingan och klättrade sedan lite och blev attackerad av äckliga ljusgröna insekter, det var hur äckligt som helst! Men sen kom vi iaf tillbaka till stallet, London fick lite mat och sedan fick han gå ut i hagen med kompisarna igen :) Han var iaf jätte mjuk och fin att rida idag men det kändes väldigt konstigt efter att ha ridit en så stor häst!


Ja, det syns ju att han är tränad western ;p

Galopp (:

Haha, han tyckte den var läskig, sötnos ;p

Men att hoppa var ju samtidigt kul ;)

Sista språnget :)


Kommentarer
alexandra

Fan va fin musse är :) Duktig juuu =)

/ Alexandra musses medryttare =)

2010-06-18 @ 12:00:22
URL: http://aleexak.blogg.se/
Emelie Nordström-

fina bilder :)

2010-06-19 @ 22:54:57
URL: http://emeelien.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0