Utan Tove, dag 1

Hej!

Nu är det Martina som skriver, jag ska som sagt vara hästvakt åt Tove nu när hon är bortrest. Jag kommer alltså rida och sköta London i ett par dagar. Idag var det dag 1 :)


Jag hade med mig min syster till stallet för att ta lite bilder som jag kan lägga upp här i bloggen.
Här är hon och Bart. Hon tyckte det var otroligt roligt att bli jagad av tre hästar i hagen.


London ville inte gå in :(

Vi började alltså med att hämta honom i hagen och ta in honom i stallet. Där borstade jag ren honom och kollade igenom honom. Han såg trött, men rätt glad ut, öronen var framåt till och med :D
Det var så sjukt varmt så jag red inte förrän runt klockan 8 ändå till slut, hästarna orkar inte lika mycket när det är sån här värme.

Vi gick som sagt ut runt 8 för att rida och då började jag med att skritta en liten vända ut, han kändes lite trött, men rätt glad ändå faktiskt. Så en liten skrittvända ut.



Efter den lilla rundan så skrittade vi tillbaka till utebanan där jag kände igenom honom lite. Till en början kändes han lite trött och stel, han testade alldeles säkert om han var tvungen att arbeta eller inte och jo då, det var han! Jag gjorde så att jag inte brydde mig så mycket om huvudet utan bara höll ett stöd och drev på framåt istället och då trillade han ner i formen, sen vägrade han sluta gå i form, haha. Söt grabb!



Jag har inte ridit London så mycket, så jag red på som jag själv brukar och tog det rätt lugnt. Lite serpentinbågar, lite skänkelvikningar, lösgörande arbete och övergångar. Allt gick klockrent, lite lat med bakbenen i skänkelvikningarna bara, men en liten dask med spöt så flög dom med :) Eftersom det gick så bra så provade vi lite öppna också, det gick jättebra, lite jobbigare i vänster varv då han ville lägga huvudet på sned, men det gick det med! Det var bara att vara envis, haha.
Jag tycker han är jättefin, när man hade fått fram honom så gick han där i form. Klart man behövde rida hela tiden, men det var inte en ständig kamp, I like! Det har det inte varit de andra gångerna jag ridit heller, men idag red jag lite mer seriöst :)




En liten bildbomb från utebanan :) Finn fem sitsfel, haha :D



Lite skoj hade vi när jag travade av ;D

Sen fick han gå in så skötte jag av honom, han fick mat och sen var det ut i hagen igen med den mätta, söta hästen!


Slut för idag!
Imorgon tror jag att vi ska rida ut! Ska kolla om jag kan få sällskap, annars blir det jag och London! :)

Har ni frågor, kommentarer eller vad som helst så KOMMENTERA :D
Då blir jag lite varm om hjärtat! Tove, du får också kommentera!
;)

Kram, Martina




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0