Igår var det dag tre.

Jag hade så fullt upp igår så jag hann helt enkelt inte blogga. Men här kommer det!

Min dag började på morgonen, klockan 8 stod jag på Skånela och skulle rida Oscar. Jag var trött. Haha.
Jag började iallafall med att rida honom en stund på banan, han kändes fin, lite väl pigg, men fin. När jag ridit där inne ett tag och kände mig rätt nöjd så bestämde jag mig för att testa rida ut igen, en lite längre vända. Det gick hur bra som helst! Travade ganska mycket och han gick så snällt så. Därav så provade vi en galopp också, jag hade tanken att sticker han så kan det ändå bara gå rakt fram, haha. Men det gick kanon, supersnäll var han. Fiiiin hest!



Sen åkte jag till London :) Det var ju supervarmt igår så han fick så inne ett tag medan jag städade lite i mina skåp som jag har på Grana.
Dags att rida. Började med att skritt och travjobba honom lite på slingan, han kändes fin med en gång, inget tjafs alls, det var skönt! Så vi jobbade med övergångar och tempoväxlingar där nere. Efter ett tag så red vi upp till ridbanan för att jobba en liten stund. Red runt lite i skritt/trav först, lite serpentiner, lite sidvärtes, men mest så fokuserade vi oss på rakriktningen idag. London vill gärna skruva sig lite till höger, så jag jobbade med att hålla honom helt rak. Det tyckte han var superjobbigt, haha. Men med lite upphöjd vänstertygel så ramlade han rätt sen! :)



I galoppen så red jag på volterna och spåret, ökade och minskade tempot lite. Sen när jag skulle byta varv så tänkte jag prova ett byte så jag testade. Och det gick galant! Han bytte hur lätt som helst och fortsatte galoppera fint i form. Han ökade tempot aningen efter bytet, men fortsatte arbeta. Så jag red lite byten sen över diagonalerna och han svarade jättefint! Det var lite svårare att byta från vänster till höger, det bytet kom lite senare varje gång. Det var roligt att det funkade så bra ändå.



Han fick stå inne ett tag efter ridningen också. Jag dushade honom lite och så fick han stå inne och äta ett tag i skuggan. När vi sen var klara så red jag barbacka ner till hagen i grimma och grimskaft, haha. Tyckte det skulle vara mysigt. Det var det, men han var lite vass alltså... Haha :)


Efter London så var jag hemma en liten stund innan jag blev hämtad av Caroline. Vi åkte till hennes stall, Åshusby, där hon har sin häst Molnet, ett varmblod på 9 år som hon haft på foder ett tag och precis köpt.
När vi kom dit så red jag dressyr ett tag på en haflinger som heter Flimmra. Hon är 8 år och inriden när hon var 6, så det var ganska grundläggande dressyr, lite volter, lite sidvärtes, lite sånt :)



Sen var det iallafall dags för Molnet. Caroline brukar rida för mig lite då och då, och idag var det hoppträning på schemat. Molnet måste jobba ihop galoppen mer och lära sig få koll på fötterna :)
Lite högre cavaletti blev det och lite linjer. Sen hade vi ett enstaka räcke som dom fick hoppa på 90 cm till slut, dom var duktiga! :)


När vi åkte därifrån så hamnade jag direkt på Stora Wäsby där jag red ut på Hatten tillsammans med Olivia som red Rut igen. Vi red ut och galopperade i backen, red runt i skogen och sen en vända som slutar med en lång galoppsträcka. Myysigt!



Det var min dag och Londons uppdatering för igår! Då får vi se vad London och jag hittar på idag då :D


Kommentarer
JUuliiia

är Hatten din egna häst? :D

2010-07-09 @ 13:49:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0