två nya hästar...

God kväll bloggen och alla läsare!

Jag ska nog ta hela dagen från början.. Nicole kom och hämtade upp mig strax innan ett och då åkte vi till stallet, kom dit, bytte om och så visade jag henne runt, fixade mat, vatten osv. Sen tog vi in London, pysslade en del med honom och sedan precis innan vi skulle ut (Nicole skulle skritta barbacka på London och jag skulle gå med) så frågade Iffa om jag ville låna Hebbe så Nicole och jag sprang ner för att hämta honom och det tog typ jätte lång tid eftersom han stod längst bort och det var jätte djup snö, jobbigt att gå i... Men vi skrittade iaf ut tillsammans i ungefär 30 min, Hebbe var jätte snäll men lite små fjantig ibland, London gick ju bara på som om ingenting.
Efter att vi ridit värmde vi oss lite i sadelkammaren och sen kom mamma och hämtade oss, på vägen till Telis så köpte vi donken ;p
Väl på telis så mockade vi först, fixade vatten och sen var det matens tur. Efter allt det tog vi in Maktman och borstade honom i hans box, Nicole red först fram honom barbacka och sen tyckte hon att jag skulle rida så jag satt upp... Kändes väldigt konstigt i början men sen gick det bra, ganska stor skillnad mot London och dessutom ganska mkt större. Han ville gärna gå innanför spåret i högervarvet men bara jag la till innerskänkeln lite extra så gick det bra. Märkte att han gillar innerhjälperna väldigt mycket, haha och det märks att han är van vid Nicoles hjälper.  Men han var fin, skrittade och travade bara. Lättare i vänster än i höger men mjuk och fin ändå. (:

Så alltså har jag ridit två för mig helt nya hästar idag, kändes bra på båda!
Tänkte ladda in med veckans ridschema nu när jag ändå är i farten.

Måndag: Löshoppning (med Martina & Elton)
Tisdag: ?? (Ngn som vill rida ut? :'D)
Onsdag: Sofia rider
Torsdag: Funderar på att rida över vägen, om jag får sällskap vill säga !
Fredag: Dressyr
Lördag: Uteritt (I think)
Söndag: Markarbete & gymnastikhoppning

Nu ska jag ta ett varmt bad för att tina upp sen blir det nog att gå och lägga mig, ska upp tidigt imorgon !
Vi hörs!


Gammal bild (mars??) på Maktman (:


Kommentarer
Nicole

måste faan få följa med ngn mer gång var fett kul :)



du måste ladda upp mer bilder tove ;)roligare att läsa då :P höhö

2010-01-03 @ 21:41:40
Nicole

haha omg vilken bild hahaha han ser ut som värsta missfostret haha kolla benen haha x)

2010-01-04 @ 21:01:58
Tove

Haha, aa x) Som de där typ gosedjurs hundarna med gigantiska huvuden x'D

2010-01-04 @ 22:19:00
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0