Löshoppning!

Hejhej!
Löshoppningen idag gick faktiskt över förväntan, åtminstone i början sen i slutet försökte London busa till det lite, haha.
Vi hade ställt upp tre hinder, ett kryss, ett räcke och en oxer, avslutade med oxern på 1m, försökte på 1.10 men det tyckte han var lite för mycket, var ett bra tag sedan vi hoppade så högt och han har ju lite dåligt självförtroende (precis som jag). Han gjorde en riktigt rolig vändning en gång, han hade hoppat krysset och precis när han hoppat det (två galoppsprång till nästa) gjorde han en vändning och hoppade tillbaka över krysset, såg så himla roligt ut! Men han förstod i alla fall vad han skulle göra så nästa gång kanske vi kan ta i lite till.
Sedan var det dags för de tre tjejerna, Enya, Lilla D & Guinita. Det gick bra för alla tre. Guinita hade lite svårt att koncentrera sig i början när det var lågt men hon avslutade i alla fall på 115 och det gick superbra! För Lilla D & Enya (som antagligen inte löshoppats förut) gick det också väldigt bra, när de väl förstått vad de skulle göra tvekade de inte en sekund. De avsluta på 90-1m tror jag...
Mamma hade fixat till London medan vi löshoppade tjejerna så det var bara för mig att fixa till Hebbe också eftersom Iffa är sjuk, det gick fort och sedan åkte vi till Lyckås för att lämna tillbaka tränset (nosgrimman var för stor) och då passade jag på att hälsa på Michaela som sedan hängde med hem till mig så nu sitter vi här.. ^^,

Bilderna kommer i ett separat inlägg snarast möjligt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0