Hoppträning

Är hemma nu innan jag ska åka till stallet så tänkte skriva om hoppträningen igår, det var verkligen jätte kul!
Värmde först upp med mycket galopp, lätt sits. Slalom runt koner med 3 m emellan (Super bra övning för att få hästarna mjuka i båda sidorna!) och sedan red vi på bommar som låg som i ett S med ett travsteg mellan. Själva 'banan' var studds som på tre bågar (bild nedan) med kort mellanrum (2,5 m). Det tyckte London var super kul! Snäva svängar gillar vi (a) Verkligen super nöjd då han i själva hoppdelen lyssnade jätte bra och hoppade utan att tveka, Tusse sa dessutom att den där spända och rädda delen av honom var borta (: Även i slutet galopperade vi mycket i lätt sits och London hade väldigt mycket överskottsenergi.. Men jag älskar honom ! <3
Jag hoppas på att någon kan fota/filma lite idag så jag har lite bilder/videos att lägga upp sedan.

Nu får ni söta läsare sätta fart och kommentera igen tycker jag! :D



Kommentarer
Martina

JA, det var jättebra övningar verkligen, jag kände verkligen att det var precis vad vi behövde!

Vad kul att det gick bra för er också! :D Jag ska hoppa med er idaaag, jag fick Petrinas plats för hon strök sig :)

2010-01-29 @ 16:43:20
Emma

Du får komma och kolla på Twiist nån gång! :D <3

2010-01-29 @ 23:37:25
URL: http://twiiiist.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0